Sabtu, 6 November 2010

kaseh...


rasa ok sikit hari ni lepas bercakap dengan seseorang yang mampu memahami semalam... TQ untuk insan itu...

adakalanya akU percaya dengan ungkapan... "menangis sendiri lebih baik"... sebab adakalanya tidak semua benda kita dapat kongsi dengan orang lain... dan perit... pedih... sakit... seksa... semua kita kena telan dan tanggung sendiri...


tapi...


ada ketikanya akU juga yakin dengan kata2... "berkongsilah dengan seseorang yang boleh meringankan bebanan anda"... pilihlah sahabat mahupun taulan yang mampu mendengar dengan baik... dan memahami kedudukan anda dalam masalah tersebut... Insya Allah... walaupon tidak boleh memberikan kata penyelesaian... namun... sokongan itu kadang2 cukup membuat kita lebih kuat...


akU akui... kadang2 akU tidaklah sekuat mana... adakalanya menasihati dan memberi galakan kepada orang lain nampak lebih mudah... tapi bila diri sendiri yang tersepit dengan masalah tersebut... bukan mudah nak bangkit dan berlari kembali...


apaapa pun... ingatlah segala2nya datang dariNYA... akU sedaya upaya mahu menghindar dari rasa kecewa... sebab kecewa sebagai ISLAM adalah sifat yang ditegah... kerna kecewa bisa menyebabkan manusia bertindak dengan melemparkan kewarasan ditahap yang paling bawah dan menjadi hati sebagai raja... NAUZUBILLAH...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan