Ahad, 1 Mac 2009

akU pada 1 mac 2009...

hari ni akU bangun pagi dengan rasa syukur kepadaNYA... akU masih diberikan nikmat untuk melihat dunia... dan akU diberikan ruang dan peluang menikmati tidur dan rehat yang cukup... lama rasanya akU tak menikmati hari minggu yang sebegini santai...

setelah akU menguruskan diri mana yang perlu selepas bangkit dari tidur... akU pun mendekati dan memanjakan kristAl biru... yang paling penting untuk akU tinjau pagi2 adalah berita... akU pun layanlah utusan dan metro sambil ditemani dengan halaman facebook yang baru mula aku terokai... sebenarnya akU lebih khusyuk layan facebook daripada layan berita (kantoi kejab, teruja...)... hehe... semakin ramai kawan akU kat facebook tu... ni semua gara2 naz (kawan ym aku kat unisel) yang telah meng'ad' akU sehinggalah akU menderitai angau facebook sekarang... takpe apa pun "tq naz"...

sambil2 membelai kristAl biru... akU terpandangkan pek nesvita 3 in 1 yang akU dapat masa kat Pangkor hari tu... ops terlupa pulak akU nak citer pasal pangkor yang indah kat dalam ni... takper2... entri tu pasti menyusul tak lama lagi... hehe... jadi nak dijadikan citer akU pun buatlah air tu lepas roomate kesayangan akU siap menjerang air... baru jer sesuap air nesvita itu masuk ke mulut, akU dah tak tahan... sehinggalah rasa seluruh isi perut akU nak menyembah ke bumi... nasib baik akU sempat capai air mineral kalau tak... selamat... huhuhuhu... sebenarnya akU tak pandai minum susu tepung, susu manis pun aku tak boleh minum kalo tak campur ngan benda lain... hehe... dah tau camtu akU masih menggatal nak rase nesvita tu kan??? ishhh2 anak saper tu???

sedang akU sibuk melayan kristAl biru kesayanganku... akU telah dipaksa oleh roomate aku untuk membasuh baju2 yang akU borong semalam... malasnya... penatnya... banyaknya 12 helai tu... tak termasuk baju2 yang aku kumpul lagi...tapi fikirkan kalo aku tak basuh hari ni nanti lagi banyak terkumpul... akU gagah kan diri melangkah ke arah bakul dan berus yang sentiasa tersenyum bila akU menghampiri...

misi menyental akU bermula dari pukul 12.00 sampailah pukul 2.00... pakej siap mandi sekali... hehe... lencun habis terpaksalah mandi... sedang akU berkira-kira nak kuar ke Kajang seorang diri (nak ajak roomate, akU kesian nak ganggu masa dia hari ni... semalam akU dah dera dia sampai lecun kitorang mandi hujan) untuk melaksanakan misi memborong lagi baju2 yang sangat murah... sedang akU melepak kan diri di ats katil sementara nak fikir strategi untuk kuar... tiba2 roomate akU cakap dia nak kuar jugak sebab ade barang dia lupa beli semalam...
alasan jer tu...
akU tau dia tak sampai hati biar akU kuar sorang2... sayang iza... muaaahhhhhhhhhhhhh2...
akU ngan iza pun siap2 dan kitorang pun kuar makan dulu kat cafe... pastu terus turun gi bustop kajai yang sangat2 selalu akU kunjungi (sinonim)... maklumlah fac akU kat fssk... kira redha lah akU menapak hari2... sampai sana akU jumpa senior and kawan akU... mereka cakap mdah 2jam tunggu bas tak datang2... akU dengan wajah paling ayu (perasan sekejab)... cakap kat diorang... xpe2 dayah dah sampai kejab lagi datanglah bas tu... nak dijadikan citer, rezeki Allah... lebih kurang 2-3 minit pastu bas pun menunujukkan batang hidungnya (persoalan??? bas ade hidung k??? hehe)... tersenyum mereka kepada akU waktu tu...

sampai kajang akU ngan iza trs jer jalan pegi metro... akU waktu tu tak fikir lain terus cucuk duit (duit kat dalam ATM tu menjerit2 tak rela akU keluarkan dr situ... maklumlah kan??? ciput jer tinngal)... tiba2 kakak akU call suruh belikan kasut... duit??? akU boleh clame... cantik... beli baju pun akU boleh clame... selamat (hanya kata2 kakak akU, tak de hitam putih... jangan lah camtu...)... sakit mata, sakit hati... akU tergoda tengok kasut2 tu... mak tolong adik... huhu

dah puas akU tengok, belek dan perhati... akU jumpa satu kasut yang akU fikir cantik dan sesuai untuk kakak akU... tapi kasut untuk akU???... sabar dan bertahan jerlah jawapannya...
hehe...

dah pastu akU pun teru menuju puncak... hehe... salah tu menuju ke tempet jual baju... pilih punya pilih... alamak banyaknya... tapi kalo boleh seberapa banyak baju yang bersaizkan akU... akU nak rembat, tapi mengenangkan balik menaiki bas dan bajet yang ciput... akU redha... amik yang paling sesuai dgn akU... sekali di timbang... jeng3... rm 80.40... 3plastik...

sampai jer kat bilik... roomate akU yang xcited suruh cuba... kira punya kira... ade 16 helai... berbaloi tak??? sangat berbaloi... betul3...

cuma masalahnya... misi menyental sekali lagi... huhuhu... tak larat...

akU tak sabar tunggu along datang esok...

kak long, hanif ngan abang pun datang...

aper diorang bawak untuk akU yer??? hehe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan