Khamis, 12 Ogos 2010

akU... kanak2

kaseh...

akU baru balik dari sahur dengan budak2 debat... (abang khalis, abang black, abang nash dgn daniel... mira tak dapat dikesan... hahahaaaaaaaaaaa...)... tak makan pun... sekadar minum dan menenangkan kepala yang dah pusing setelah memerap agak lama di bilik tanpa TIDO... eerrmmmmmmmmm...


sekarang jam dah pukul 3.15am... dan beberapa jam sahaja lagi semua umat Islam akan kembali berpuasa di bulan yang mulia ini untuk hari yang ke-3... akU??? Alhamdulillah... dan ketika ini... maseh lagi segar dan sedaya upaya cuba untuk menilik dan meneruskan usaha menyelesaikan tesis yang perlu dihantar esok... (*prof jee penyelia akU dah geleng2 kepala tahap label 5 kipas angin... kaseh faham apa akU maksudkan??? heheheheeeeeeee... buat2 faham jerlah k...)...


nak citer apa eh??? lupa pulak... ooo... macam ni... tadi kitorang banyak borak2 kosong... (*hobi terbaik budak2 sekarang... betolkan???...)... maka... banyaklah kisah2 zaman sekolah dan kecik2 yang keluar... dari kesah lagu sekolah... sampailah kesah daniel kena baca 5 kali 5 (sifir) sebelum dapat keluar rumah petang untuk main... hahahhaaaaaaaaaaaaaa... sweet kan???


pada akU... zaman kanak2 antara kehidupan yang terindah untuk dikenang oleh setiap manusia normal... sebab waktu kanak2 kita banyak buat sesuatu bersandarkan pada keseronokan dan keinginan... tanpa perlu fikir banyak perkara... dan bila dah time2 dewasa dan matang ni mengimbau... pasti terasa lucu dengan kerenah diri sendiri... apatah lagi bila memikirkan banyak juga tindakan2 bodoh yang pernah dibuat... contohnya??? hahhahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... BANYAK... antaranya???... RAHSIA... ;)


tapi banyak juga memori yang maseh lagi akU takkan lupa dan beri kesan yang mendalam pada akU... OK yang ni nak masuk part sedeh... waktu umur akU dalam lingkungan empat lima tahun... akU ada sorang kawan baik... main pondok2 dengan dia... rebut2 basikal dengan dia... tengok citer kartoon dengan dia jugak... makan kongsi pinggan dengan dia jugak... KAMI gembira bersama... sebab dia anak Mak Misah jiran depan umah akU... dan nama dia SYAHMIM... dia ni lelaki... bayangkan budak2 kecik yang sentiasa main bersama sampai tak boleh berpisah semua... tulah akU dengan SYAHMIM...


tapi hubungan akU dengan dia jadi renggang bila dia masuk sekolah... darjah 1... akU masuk prasekolah... tak sama sekolah... dah jarang jumpa... dan masa tu mungkin sebab masing2 dah ada kawan baru... dari situlah... akU dah tak kenal dan ambil tahu tentang kehidupan SYAHMIM lagi... masing2 bawak haluan sendiri... sampai kitorang dah besar... lebih2 lagi bila dia pergi sekolah asrama... kalo jumpa pun tak tegur yer... malu kot... hahhahaaaaaaaaaaaaaaaa...


sampailah satu masa... (*akU tak mungkin boleh lupakan detik ini...)... waktu tu akU darjah 6... maksudnya dia tingkatan 1... berita tentang kehilangan SYAHMIM... satu PALOH cari dia... waktu tu hanya ALLAH jer yang taw apa yang akU rasa... (*akU ingat lagi yang waktu tu akU tak senang duduk... tak makan... tak pergi sekolah... sebab bimbangkan SYAHMIM...)... dan hanya DOA jer yang mampu akU beri... dan selepas dua hari misi mencari... akhirnya... mayat arwah SYAHMIM dijumpai... arwah lemas dekat tasik... (*terlalu panjang rentetan cerita yang susah untuk ditulis sahaja...)... walaupon banyak spekulasi yang wujud... akU sangat menyanjungi sikap keluarga arwah yang menerima pemergiannya dengan REDHA...


kenapa tiba2 akU cerita pasal arwah yer??? ntah... mungkin ada rasa hiba yang bertandang sedikit tadi... kalolah arwah maseh ada... umur dia dah 23 tahun... walaupon waktu arwah maseh ada kami sudah jauh... tapi bagi akU... arwahlah sahabat terbaik dan terawal yang akU ada... tak mungkin akU akan lupakan insan yang bernama SYAHMIM... tapi walau apa pun... semoga arwah sentiasa tenang di SANA dan ditempatkan dalam kalangan orang2 yang beriman... aminnn.... AL-FATIHAH...





p/s: hargailah orang disekeliling anda dikala mereka maseh boleh mendengar anda berbicara... maseh boleh memandang senyuman anda... maseh boleh menegur perilaku anda... kereana... anda pasti merindui mereka tatkala keadaan 'maseh' itu sudah tiada... eerrmmmmmmmmmmmmmm...


~lama dah tak tulis panjang2 sambil melalut dan mengarut...;)

~akU nak TIDO walapon tak boleh TIDO...:(

~tengah tingtong sebab tahu esok pasti kena bambu bila jumpa penyelia...:(

~akU tengah sedey sebab tak jadi balik...:(

~rasa penat gila sekarang ni... tambah lagi dengan sakit kepala...:(

~sayu puasa sendiri di perantauan...:(

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ kesimpulannya banyak sangat ikon '...:(...' sekarang yer...~~~~~~~~~~~~~~~~~~... hahahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...


tata... titi... tutu... byebye... bieybiey... bueybuey... :p

Tiada ulasan:

Catat Ulasan