Jumaat, 10 Jun 2011

sekarang dah tiba musim durian kat johor... Alhamdulillah... rezeki buah tu ada... maka harum semerbaklah rumah dikerjakannya... setelah 2 tahun tak pekena musim durian kat rumah... tahun ni dapatlah akU kembali mengadap durian dengan parang ditangan... (*ni propa sebab sebenarnya akU tak pandai sangat kopek durian... yang betolnya ddk depan orang yang sedang pegang parang...) hahhahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... seronok...;)


cerita tang durian ni... mengimbau kembali tahun pertama mendaftar kat UKM... 29 Jun 2008... time tu dah dekat2 dgn musim durian... Al-kisahnya... tak sempatlah akU merasa... tapi yang INDAHnya kenangan waktu tu... ialah bila... kakak ngan mak akU datang sebulan selepas tu dgn membawa buah tangan raja buah...(* dialog ayim yang suka sangat menyebut durian=raja buah) hahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... durian yang siap kopek dan dibekukan satu bekas besar... siap ada gula durian lagi... dan yang paling akU bersemangat sebab ada kek durian... satu blog tu bau durian k... kenduri sakan kawan2 akU waktu tu...

apa lagi kenangan pasal durian kat UKM eik??? ooo... kenangan borong durian tepi jalan malam2 balik dr makan... masa dengan ila, pakcik, iza ngan ina... zaman2 meroyan waktu shortsem... lepak kat tasik cempaka yang gelap gulita... memang terbaik layan durian dgn cara ni... wow mantap... tak cukop tu... esoknya waktu makan tghari pun sama... borong durian siap bawak masuk bilik... hahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... rindunya...


ada lagi tak??? macam takder dah... hahahaaaaaaaaaaaaaaa... tapi dalam kita seronok mengadap dan menikmati durian ni... ada jugak yang alah dan tak boleh nak bau bau durian ni... contoh terdekat ialah kakak akU... UDA... siap muntah2 macam nak pengsan kalo bau durian ni... kesudahannya selagi ada bau durian kat rumah... selagi tulah dia berselubung dan tak sehat dek bahana durian ni... sian uda... tapi nak buat macam mana... perot2 orang lain ni semua tamakkan durian2 yang SEDAP tu... hehheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... sayang UDA...

dahlah... nak gi sambung makan durian lagi ni...;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan