Selasa, 9 Mac 2010

akU... usaha untuk apa...

mungkin orang selalu cakap... kalo kita nak berjaya dalam sesuatu kita kena ada minat dan usaha... dan jika kita nak dihargai... kita kenalah beri dan tunjukkan usaha kita... semuanya berbicara tentang usaha... namun... adakah usaha yang kita berikan itu hanya akan diukur dengan pencapaian yang tinggi sahaja???

entahla... ada masanya usaha yang kita berikan mampu memberikan pencapaian yang terbaik dan boleh dibanggakan... tapi ada masanya walau sejauh mana pun kita berusaha... kita maseh berada ditakok lama dan tak mencapai seperti apa yang orang harapkan... dan dikala itu... hanya Allah sahaja yang taw sakit dan pedih orang yang menanggungnya... seperti apa yang akU alami sekarang... tak taw kenapa... kalo berbicara tentang perkara *&$@*... akU seakan hilang semangat dah... dan seakan-akan akU seharusnya sedar diri dan mengangkat kaki sahaja dr dunia *&$@*... apatah lagi dgn penilaian2 yg akU kira sering membuat akU terasa... tapi biasalah... lumrah dunia... kalau kita mampu memberi baru orang akan hargai... tapi... entahlah... akU mmg tak taw nak kata apa... berat jer rasa hati akU sekarang ni... akU maseh berfikir tentang tempoh masa hampir 2 tahun ini... apa yang akU lakukan dan perolehi...

akU bangga dengan mereka yang memberi yang terbaik dan memberi nama baik itu... dan bila tiba saat untuk akU berada ditempat itu... akU mmg tak pernah fikir dah... maka baki2 waktu yang ada... mungkin perlu difikirkan tempat untuk dimanfaatkan... eerrmmmmmmmmm...

p/s: ini bukan kali pertama... dan juga mungkin bukan kali terakhir... tapi akU maseh tak tahu dimana garisannya... mungkin akU perlu kekuatan yang lebih... akU sayang mereka tapi mungkin bukan mereka....................................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan