Sabtu, 4 September 2010

akU_ dekat rumah

kaseh...


akU sedang menanti waktu bersahur... (*excited tunggu walaupon tak payah tunggu sebenarnya... hahhaaaaaaaaaaaaaaaa...)... maklumlah sahur pertama di rumah untuk Ramadhan kali ni... akU maseh lagi merancang2 dalam kepala... apa yang hendak dimasak kejab lagi yer... tapi rasa2nya menu yang dah berputar2 sekarang ialah... sup tauge... sambal sotong... telor dadar... +++ lauk2 buka yang maseh lagi berbaki... ;)


akU agak penat waktu tulis entry ni... sebab... dari pagi tadi lepas jer along amik akU kat UKM... akU terus pergi bershoping untuk anak2 sedara akU kat kajang... lepas tu bergegas balik... dalam perjalanan balik... sempat singgah kat ECONSAVE yong peng beli barang2 basah untuk masak buka... (*gigihkan kakak akU... hahhahaaaaaaaaaaaaa...)... sampai rumah jer lebih kurang pukul 4 teros mulakan sesi ke dapur... kat sini... akU pulak kena terlebih gigih bila... kakak akU buat ayat suci dan murni bunyiknya... "lama dah orang kat rumah tak rasa adik masakan adik... rindu dah rasa..."... huhuhuuuuuuuuu... masalahnya akU pun rindu masakan rumah... tapi akhirnya untuk bertindak adil dan saksama... hahhahaaaaaaaaaaaaaaa... (*echingkan???)... pengagihannya jadi macam ni:-

angah~ rojak tauhu... +++ kuih muih...

mak~ nasi goreng kampung, asam pedas ngan sayur...

akU~ kerang goreng lada...

kak long~ air cincau... air kopi wajib...


adil kan??? hahhahaaaaaaaaaaaaaaaa...


lepas buka semua... siap2 berkemas... akU meneruskan aktiviti di rumah dengan mengadakan pertemuan pertama geng meja bulat untuk edisi khas raya... hahhaaaaaaaaaaaaa... yang ada hanya akU, ain, gerik ngan nooraini... (*yang lain belom tiba...:(...)... macam biasa... agenda perbincangan dari hal remeh temeh sehinggalah kepada isu negara... hahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... (*banyak jugak masaah berbangkit yang timbul dan perlu tindakan segera...)... so macam banyak kerja raya nanti... eerrmmmmmm...



peristiwa berjumpa dengan kumpulan besor komando yang sedang latihan... teruja... berdebar... huhuhuuuuuuuuuu... menggigil ain bawak motor... ;)


p/s: pukul 3.20 sekarang ni... nak gerak gi dapur... bye3...

2 ulasan:

  1. hahhahaaaaaaaaaaaaa... memang sangat best abang bonzai... lebih2 lagi menikmatinya di rumah...;)

    SELAMAT HARI RAYA untuk abang bonzai...:)

    BalasPadam