Khamis, 2 September 2010

akU... nak RAYA

kaseh...


hari ni hari jumaat... maksudnya... akU sangat tidak sabar untuk balik raya... hahahahhaaaaaaaaaaaaaaaaaa... rasa nak balik raya memang bezakan??? teruja... gembira... dan rasa rindu yang membuak... :)


dengan berbaki lagi 6 hari puasa... apa perkara yang perlu akU buat kat rumah nanti??? eerrmmmmmmmmmmm... (*mari berfikir dan merancang...)

ahad~ buat dua biskut... cornflakes madu + tak pasti lagi... hahahhaaaaaaaaaaa...

isnin~ operasi rumah... (*memerlukan kekuatan fizikal dan mental ni... hahhahaaaaaaaaaaaaa... OK anak2 ucu jom kita buat sama2 k... jangan curik tulang...)

selasa~ buat kek... + brownies kalo rajin... hahhahahahaaaaaaaaa...

rabu~ biasanya waktu ni abah dah beli daun kelapa... so time 2 anyam ketupat... (*part paling best waktu raya... kan???...)

khamis~ masak time... hahhahaaaaaaaaaaaaa... (*antara saat2 genting... waktu nilah mesti bergadoh pasal ayam nak masak apa... hahhahaaaaaaaaaaaaaa... nak taw tak saper yg menang biasanya??? jawapannya.... MAK akU... sah2lah kan... dah dia yang masak...)
waktu petang pulak... pergi ngunjung... suka2... tak sabor dah rasanya ni... hantar makanan kat umah2 jiran dan sedara mara...:)




rancangan untuk raya pulak... (*kepala akU memang tak boleh lekang dari merencana perjalanan waktu raya kan??? hahhahaaaaaaaaaaaaaaaaa...)


jumaat~ raya pertama wajiblah berasa di rumah... pagi2 raya siapkan juadah... paling penting sesi bermaaf2an dipagi raya... (*tak suka... mesti ada scene air mata... huhuhuuuuuuuuuu...)lepas tu... hanya menunggu ketibaan tetamu2... yang pasti satu rumah akan riuh rendah... hahhahahaaaaaaaaaaaaaaa...


sabtu~ mungkin maseh duduk di rumah saja... sebab waktu ni sedara mara akU maseh ramai yang akan datang... biasanya keluarga belah abah pulak... so... dari pagi dah kena masak2... eerrmmmmmmmmmm... (*raya sebenarnya bagi akU adalah waktu yang sinonim dengan rasa PENAT... hahahhaaaaaaaaaaaaa... nasiblah badan... nak raya sangatkan???)

isnin~ raya ke tiga wajib balik CHAMEK... rumah WAK akU... suka2... sebab balik kampung... (*akU memang suka suasana kampung... DAMAI...)

selasa~ raya keempat... mengikut ramalan kaji cuaca... hahhahaaaaaaaaaaaaa... bukanlah... mengikut kata2 ahli geng meja bulat waktu ni... semuanya sudah pulang dari kampung... maka... waktu untuk berkonvoi... hahhahahaaaaaaaaa... nanti kita susun rumah saper nak pergi k...:)


hari2 selepas iti~ jangkaan akU... maseh sibuk pergi beraya... tak melekat duduk rumah punya... eerrmmmmmmm... hhahahaaaaaaaaaaaaaaaa... tapi mungkin akU kena mula sedar diri sikit tahun ni... sebab akU pulang dengan membawa segunung xsignment yang perlu diselesaikan... huhuhuuuuuuuuuuuu...



p/s: akU sedang menunggu dan teros menunggu... tunggu apa??? tak yahlah taw kaseh... hahahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... bye2...:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan