Isnin, 24 Ogos 2009

akU... rasa semalam...

hari ini 4 ramadhan... sekejab sungguh masa berlalu pergi... dalam bulan yang penuh keberkatan ini... akU paling suka waktu bersahur... terutamanya... kalo kat rumah... mungkin dah jadi kebiasaan dan kewajipan untuk setiap ahli keluarga aku bangun sahur... tugas dan peranan akU sebelum ni waktu sahur ialah... bangun dan kejutkan orang yang kena masak... siap kena kejutkan jiran akU lagi... dan tiba hari yang tak berapa nak baik tu... akU yang kena masak...huhuhuuuuu... dan... kalo dah semua bangun tu... pagi yang hening pun jadi hinggar binggar... aku suka suasana lepas makan... biasanya siap jer sahur... akU, angah, uda ngan mak akan duduk depan tv (*kalo time along ader lagi meriah dengan anak2 saudara akU yang akan mereport semua benda)...... tengok ulangan shahadah sama2... bual2... sambil manja2 ngan mak... sampailah azan subuh... huhuhuuuuuuuuuuuuuu... akU rindu sangat suasana ni... serius... akU memang tengah rindu sangat nak balik rumah... rindu sangat ngan mak ngan abah... drindu dengan semua orang...

sebab tulah semalam... lepas kelas yang sepatutnya ader kelas lagi namun akibat kelas itu dibatalkan... akU gigih gi beli tiket kat seremban... walaupon boleh jer akU beli kat kajang... tapi disebabkan ila kawan akU ni nak beli tiket bas kat seremban... akU gilah sekali teman dia... (*biasanya kalo nak balik naik train ni... akU redah jer takde beli tiket awal2... tapi sebab minggu ni cuti untuk merdeka... dan jugak peristiwa yang berlaku waktu akU balik yang lepas... akU dah diberi amaran awal2 dengan uda untuk beli tiket awal... so...)... lepas ila tinggalkan kete dia kat kajai... kitorg tahanlah teksi untuk ke KTM UKM... dalam teksi tu akU dah cuak habis... Pak Cik teksi tu mabuk... cakap sorang2... bawak tak tentu hala... uuiisshhh... punyalah akU mengucap time tu... jarak yg dekat dah rasa jauh gila... turun jer dari teksi... peerrgghhh... alhamdulillah...

tunggu puny tunggu komuter ke seremban tak sampai2... delay sampai 4 kali... sabor jealah time tu... waktu tunggu tu tiba2 akU nampak seseorang... macam kenal jer wajah itu... sekali dekat... betullah... akU jumpa kawan sekolah waktu form 6... ayu nam dia... sempatlah akU borak2 ngan dia... sampailah komuter sampai... jadi bila dah delay tu... maka waktu komuter tu sampai... kesesakan berlaku... aku dapatlah satu tempat duduk kat belakang... akU duduk sebelah sorang mamat ni... ila diri sebelah akU... lagi satu masalah... akU tak tawlah... jahat tak kalo akU cakap mamat yg ddk sebelah akU tu tak berapa nak betol... cakap sorang2... nyanyi ntah apa2... cakap tamil kat akU... tengok orang semacam... ila dah senggol2 akU... akU dah semacam jer rasa... last2... akU bangun dan diri kat depan ngan ila sekali... huhuhuuuuuu... bak kata ila... dugaan di bulan ramadhan... macam2 orang yang akan kita jumpa...

sampai jer seremban... akU terus gi kaunter beli tiket... pastu gi pulak terminal untuk beli tiket ila... beratur punya panjang kat kaunter tu... selesai semua... time untuk kembali semula ke UKM... penat + ngantuk... akU dah tersengguk2 menunggu sampai ke destinasi...
huhhuuuuuuu...

p/s: menanti azan subuh... seterusnya kelas yang akan bermula dari jam 8.00 hingga petang... eerrmmmmm

1 ulasan:

  1. alamk dayah kisah bli tiket pun crita ke..menarik jugak...neway komen my blog okay...

    BalasPadam