Khamis, 31 Disember 2009

akU_kenangan di 2009

2009 adalah tahun yang memberi pelbagai rasa dalam kehidupan akU sebagai manusia... 2009 mencalitkan seribu satu suka dan duka... 2009 juga adalah tahun yang menjadikan akU manusia yang lebih matang... akU selalu terfikir... manusia biasanya suka untuk mengingat memori yang manis2 sahaja... yang pahit dibuang dr ingatan... supaya rasa sakit itu tidak berpanjangan... namun pada perkiraan akU... pahit dan manis perlu sama2 dibawa dalam memori... barulah hidup ini lebih berseri... bila ingat yg manis... kita akan tersenyum... dan bila yang pahit itu menjelma kita jadikan sempadan untuk meneruskan kehidupan...

dalam menunggu ketibaan detik 12:00 di bilikkU yang indah ini... tiba2 fikiran akU melangkau satu demi satu peristiwa yg berlaku dalam 365 hari yang lalu... senganja akU ingin melakarkan disini... (*macam dalam surat khabar... penuh dgn ruangan memori 2009... he3)...

mulakan dengan Januari...

03 ngan 04... pertama kali akU menyambut hari lahir sendiri... tampa keluarga disisi... sedih sangat masa tu... tapi akhirnya semuanya terbayar bila kepulangankU 2 minggu slps itu... akU menerima hadiah hari jadi yg paling akU sayang sehingga kini... apa lagi kalo bukan "my Kristal Biru"... hahahaaaaaaaaaaaaaaa... tq sangat2 kat uda...

mefek... setelah agak lama tidak berlakon... akhirnya akU terpaksa gak berlakon dalam teater muzikal ni... seronok sangat dgn kawan2 teater... mungkin teater sesuatu yg akU minat... jadi kepenatan tidak tidur 6 hari tu macam tak terasa... walaupon hanya mendapat no 3... tapi kegembiraan yg dikongsi mmg takkan dilupakan... tapi kerana teater ni akU dipinggirkan dr kawan2... eerrmmmmmmmm... ntahlah...

ASTAR... perkampungan ASTAR lebih kurang seminggu... happy tapi sunyi sikit... dgn kawan2 sebatch... memori paling tdk dapat dilupakan... drama waktu nak umum team... abang pang... abang pang... rancangan realiti sangat... setelah berusaha... kami tewas... tak mampu nak melangkah ke peringkat seterusnya... lama jugak rasa sedih tu disimpan...

MALAM PERDANA... pertama kali akU kena perform untuk menyanyi dpn penonton... seyes akU tak nak... tapi setelah dipaksa... akU terpaksa teruskan... tapi apa pun mmg enjoy... walaupon pd mulanya ada byk masalah... akhirnya penganjuran ttp berjaya... dan lucky draw yg akU dapat malam tu mmg istimewa... dan lbh istimewa bila rosyam nor bgn dan ajak akU bergambar dgn dia... terasa akU pulak yg artis masa tu... hahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... perasaan sgt...

Wacana Filem... dr megat cabar kitorg untuk buat program ni... alah2 memperkecilkan kemampuan kitorg... maka... akU dan rakan2 terus bertindak dan berusaha untuk jayakan program ni... dgn bantuan yg terlalu byk dr prof gee n dr asiah... akhirnya afdlin shauki berjaya untuk dibawa k UKM... Alhamdulillah program berjaya... dan akU pun berjaya dapat A untuk paper dr megat ni... hahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

final sem 2... result akU jatuh menjunam... sedih3... tu jer yg blh akU tulis... huhuhuuuuuuuuu...

CUTI... mmg seronok waktu cuti ni... dapat ddk rumah lama2... makan makanan sedap2 kat rumah... hahahaaaaaaaaaaaaaaaaa... berangan jerlah... waktu cuti ni akU tak dapat balik rumah pun... buat short sem dan segala macam urusan debat... dgn 3 pertandingan debat yg ada... dan juga perjalanan debat MMP... akU rasa cuti sem yg sepatutnya indah... bertukar menjadi padat dan sedikit tertekan... dan disitu jugak banyak air mata yg menitis... dan sehingga suatu ketika akU sampai demam kerana menangis... rasa down gila... semuanya keranan satu... d****... hahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... sebab apa??? rahsialah uoollzzz...
tapi akhirnya... result pun ok... pertandingan debat piala naib canselor pun berjalan dgn jayanya... syabas untu semua... hahaaaaaaaaaaaaaa...

masuk sem 1 tahun 2... senior dah sekarang... hhahahaaaaaaaaaaa... tuakan???sem 1 ni macam2 peristiwa yg berlaku... dan banyak melibatkan perasaan... dan menguji pendirian akU sebagai sahabat... dariberlapan... kami tinggal berenam... dan dari berenam akhirnya kami tinggal bertiga... dan kemuncaknya bila akhirnya kami tinggal berdua... perkara paling penat yang akU penah rasa... dan sampai waktu kemuncaknya akU mmg tak mampu bertahan... pulang ke rumah untuk mencari kekuatan semula... waktu tu akU dah tak fikir persediaan untuk exam pun... yang penting semangat akU... maka... akU hanya membuat persediaan untuk exam sehari seblm paper pertama... tapi syukur Alhamdulillah... result akU still maintain... walaupon tak capai tahap yg terbaik lagi... tapi sekurang2nya akU lebih tenang... he3... ayat jer akU ni...

shooting time... tahun 2 ni akU dah start projek penerbitan... start shooting... buat editing... kerja2 studio... buat kerja2 PR... akU sgt teruja... dan untuk MINDs production... we do a greet job... best sangat keja dengan mereka... tapi biasalah gaduh2 dan air mata jugak ttp penghias yg perlu ada... hahahaaaaaaaaaaaaa...



bulan 9... krisis... krisis... dan krisis... tak tawlah... tapi yg pasti ini antara bulan yg tersakit yg akU alami sejak menjejakkan kaki ke bumi UKM ini... nak buat macam manakan... benda nak jadi... kalo dulu persahabatan kami bermula dgn 8 0rang... akhirnya kini hnya tinggal 2 orang sahaja... akU akui akU jugak banyak salahnya... tapi... eerrmmmmmmmmm... xperlah malas nak fikir... kadang2 bila kita terlalu memberi kita juga mengharap sedikit pulangannya...


bulan 10... kritikal time... xsignment... xsignment... xsignment... hidupa akU hampir2 saja menemui titik2 malap... namun... Alhamdulillah... segala2nya dapat dilalui akhirnya... tak tidur... tak rehat... tak makan... xper... yg penting xsignment selesai... dan exam pun bermula... tanpa persediaan yg secukupnya... akU maseh gigih melangkah dgn tenang... iiisshhhhhhhhhh3... bilalah akU nak berubah ni... huhuhuhuuuuuuuuuuuuuuuu...


bulan 11... paper terakhir akU jatuh pd 12.11... hari tu adalah birtday mak akU... maka sebagai anak yg baik... hahahaaaaaaaaaaaaaaa... eching sgt... akU terus memecut laju mengejar ketapi untuk pulang ke rumah... yes2... dan pulang semula ke UKM pada 16hb untuk perkampungan debat diRaja... waktu tu akU terpaksa ayat2lah dengan keluarga semua... memohon pengertian dan sokongan... huhuhuuuuuuuuuuuuuuu

bulan 12... setelah merehatkan diri, minda, dan emosi... akU pulang kembali ke universiti tercinta... dan akU dikejutkan dgn pemilihan akU untuk sertai Pidato Kemerdekaan... eerrrrrrrrrrrrmmmmm... akU tutup tahun 2009 dgn rasa kecewa dan juga sedikit duka... results final pun dah keluar... Alhamdulillah... maseh banyak usaha dan perubahan perlu dilakukan... doa yg terbaik untuk tahun 2010... aminnnnn.....


ok buku 2009 akU nak simpan rapi2... dan mulakan 2010 dgn satu tekat baru... kpi pun akU dah buat... maka tinggal tunggu tindakan dari empunya diri... so... NOOR HIDAYAH BINTI HAMDAN... selamat berjaya...



tapi takper

Tiada ulasan:

Catat Ulasan