Sabtu, 12 September 2009

akU... nilai air mata...

orang selalu cakap... jangan menangis... nanti kita nampak lemah... jangan menangis... itu tanda kita kalah... jangan menangis... nanti jatuh maruah kita... eerrmmmmm...

dulu masa zaman muda2... akU sangat kuat untuk tidak menangis... bagilah citer tahap otai punya sedih pun... akU akan cover untuk tidak nangis... bagilah ceramah motivasi tahap dewa pun akU akan tahan untuk untuk mengalirkan air mata... (*teringat waktu pegi kursus jati diri peringkat daerah Kluang... drpd 101 org peserta... akU sorang yg dikenal pasti tidak menangis... lelaki2 yg cover macho pun tewas k... hahahaaaaaa)... sampailah kakak ngan kawan2 aku gelar aku keras hati... takder perasaan... eerrmmmmm...


sekarang... sejak dah mula meniti hari2 tua... akU rasa akU berubah... terlalu mudah untuk akU merasa sebak dan terharu... jangan kata tengok citer sedih... dengar lagu raya pun akU boleh nangis... jangan kata dengar ceramah motivasi... dengar berita kat tv pun akU blh mengalirkan air mata... sampai ader sorang kawan akU cakap... "padan muka ko... dulu nak tunjuk kuat sangat"... eerrmmmmmmm...

entahlah... kadang2 fikir betul jugak cakap kawan akU tu... ego selalu mengalahkan kita... dan bila ego itu mula tiada... eerrmmmmm...

tapi lagi dulu sampai sekarang... akU tak pernah anggap air mata itu sesuatu yg salah... namun ianya bergantung kepada keperluan ianya dikeluarkan... nilai yang selagi kita rasa ianya perlu...

akU sememangnya menjadikan air mata sebagai terapi... ada masanya air mata yang mengalir itu... mampu juga membawa sekali kesahan dan derita kita... dan insya Allah... apabila ianya kering... ia umpama memberi kekuatan untuk lebih kuat...


p/s: akU sedang paksa diri untuk menangis sekarang... please... akU perlukan ia... eerrmmmmm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan