Isnin, 28 September 2009

akU... terasa sayu tiba2...

sekarang pukul 3.10 am... akU terbangun dari cubaan untuk tidor... entahlah... mungkin kerana badan yang tak berapa sehat... akU rasa panass sngat dan sedikit gelisah sehingga mata ini tak mampu untuk dilelapkan... jadi akU bangun dan mula online... sambil berusaha untuk menyudahkan xsignment yg tak sudah2... huhuhuuuuuuuuuuuu...

tapi tiba2... akU terasa sayu... tak taw kenapa... tapi mungkin sebab ini malam pertama akU kembali berada di bilik kesayangankU di kajai ini... memori2 indah beraya di rumah maseh membara dalam jiwa... mungkin suasana yang sedikit sunyi disini memberi akU ruang untuk membenarkan rasa sayu ini menusuk di kalbu...

memang akU teringat rumah... kaseh sayang orang2 di rumah... dan juga pesanan2 dari rumah... eerrmmmmm... akU sedar akU dah banyak leka dan lalai dalam menunaikan amanah seorang anak yang diharapkan oleh seorang mak dan abah untuk belajar bersungguh2... akU juga adalah seorang adik yang semakin alpa dengan kepercayaan yang diberi oleh abang dan kakak2nya untuk melihat kejayaan dalam pelajaran... eerrmmmm... akU semakin sayu...

dan apabila mengenang keindahan beraya bersama rakan2 geng meja bulat... sayu lagi hatikU... kerana mereka sentiasa menjadi sahabat, teman, rakan, kawan dan saudara... berkongsi segala2nya... suka dan juga duka... gelak manja, lawak suka, marah ngada2, air mata yang tak dijangka... semua ada... kerinduan untuk mereka sentiasa dihati... mira, ain, uji, nooraini, suzi, gerik, intan dan minhad... walaupon banyak ceritanya... kita tetap bersama... (*untuk minhad... ko kena kuat k... kitorang sentiasa ada untuk memberi sokongan... kuatkan semangat... percayalah... keadilan sentiasa berpihak kepada yang benar...)...

rasa sayu ini ada ketikanya pedih... namun... ada masanya perlu... akU tak nak menghalau ianya pergi dari kalbu... tapi akU akan biarkan ianya berlalu... untuk aku menuju kearah yang satu... eerrmmmmmmmm

p/s: sekadar merepek di pagi hari... kepala sangat pening... maseh cuba untuk menidurkan diri... eerrmmmmmm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan