Sabtu, 27 Februari 2010

akU... insan istimewa

sejak akU bergelar pelajar Universiti Kebangsaan Malaysia... banyak benda dan perkara yg akU lupa untuk laksanakan... biasalah... dulu waktu sblm melangkahkan kaki ke menara gading... banyak perancangan dan hasrat murni yang akU ingin laksanakan... huhuhuuuuuuuuuuuu... tapi akhirnya macam tak tersentuh pun semua tu disini...

dari sekolah menengah... akU sangat suka untuk mendekatkan diri dengan kerja2 kebajikan... akU suka mendekati dan mempelajari tentang manusia... dan manusia yang biasanya mudah untuk akU rasa dekat dengan mereka adalah golongan istimewa dan kanak2... kerana tulah... dalam list permohonan UPU akU dulu... akU menyenaraikan pendidikan khas, pendidikan awal kanak2 dan juga psikologi kaunseling sebagai antara pilihan utama... akhirnya akU tidak ditakdirkan untuk semua itu... tapi sepatutnya itu bukan penamatnya... banyak jer cara untuk terus dekat dengan mereka semua ni... cuma akU agak alpa selama ni... mungkin kerana dihambat kesibukan dan masa yang seakan tidak penat untuk terus mengejar... dan sekali lagi... itu hanya alasan biasa untuk manusia normal seperti akU... eerrmmmmm...

akU rasa bersalah sebenrnya... kerana akU terlalu mementingkan diri sendiri... dan akU sebenarnya berterima kaseh kepada gambar2 yang kawan akU poskan difb... melihat kehidupan itu... hati akU mmg terdetik... dah tiba masanya akU kembali mengatur masa untuk berada di sisi mereka... menghulurkan tangan menyambut huluran salam mereka... menguntum senyum menerima kaseh mereka... tapi bagaimana caranya??? mana akU nak pergi kalo di UKM ini??? mungkin susah untuk akU laksanakan disini... tapi akU melihat PDK di kampung akU sebagai tempat utama...

jadi aktiviti selepas ini... adalah berurusan dengan alOng dan juga sid... dan juga perancangan bersama dengan geng meja bulat yg lain... akU mmg dah bersedia untuk ni semua... tapi maseh ada satu jer masalahnya... bila masanya akU sempat pulang ke rumah yer???? huhuhuhuuuuuuuuuuuuuuuuu...



p/s: hari ahad yg sedih sebenarnya... bila pagi dimulakan dgn membaca paparan akhbar tntang kematian kanak2 3thn yg didera... akU sgt musykil dgn nilai kemanuiaan manusia hari ini... doakU hanyalah... semoga manusia2 dimuka bumi ini dikukuhkan kembali sifat2 kemanusiaan itu... aminnn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan