Rabu, 14 April 2010

akU... cakap lagi lepas exam

baru selesai menduduki pAper terSAKIT final ni... STATISTIK... dan akU pun menjawabnya dalam keadaan kesakitan yang terus menghampiri... huhuuhuuuuuuuuuuuu... apa2 pun akU redha dengan apa yang terjadi... ujian dan dugaan dariMU ya Allah... mudah2an sesuatu yang lebih baik untuk hambamu ini.... aminn....


dan dikala kesakitan maseh lagi tidak berlalu pergi... akU ingin merenung sesuatu yang akU sendiri rasa macam susah nak percaya... tentang istilah KAWAN... RAKAN... SAHABAT... mahupun apa sahaja... semuanya sama pada akU... iaitu menjaga, menghormati dan juga menyayangi... betul tak???...


tapi bila memikirkan ada kawan yang suka makan kawan... rakan yang menghancurkan hidup rakan sendiri... dan juga sahabat yang membunuh erti persahabatan yang sebenar... membuat akU suka merenung apa yang jadi pada diri sendiri... kerana akU sangat menyayangi insan2 yang menerima akU sebagai sahabat mereka... walaupon akU pasti terlalu banyak kekurangan pada diri ini... sayang kamu kamu semua... hahahaaaaaaaaaaaaa...


selagi manusia hidup dengan hasad dengki... iri hati... dan juga busuk hati... maka selagi tulah dunia ni akan berhadapan dgn cerita yang sama... jangan sampai sifat2 tu semua akhirnya mengorbankan harga diri orang lain... kerana pasti... diri kamu juga akan merasai balasan yang lebih dahsyat lagi...


dan untuk seorang sahabat...

tabahkan hati... kerana akU taw ko kuat untuk hadapi semua ini...
jangan sesekali ada rasa putus harap... kerana doa dan semangat itu perlu ko pegang...


dan untuk manusia itu jugak...

akU maseh mampu anggap ko sebagai kawan... tapi silalah jangan berkelakuan seperti lawan... kalo dimulut sahaja menjaja dan menjunjung persahabatan adalah dunia dan akhirat... jangan sampai sahabat anda sendiri mendoakan kebinasaan dek kerana perlakuan yang menyiat erti sebenar sebuah persahabatan...









p/s: tak suka dengan apa yang baru diketahui... sesungguhnya... manusia yang dihina adalah manusia yang suka menjaja dan melagakan manusia disekeliling mereka... cerita yang maseh sama... pelaku yang sama... semoga engkau SEDAR...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan