Jumaat, 5 Jun 2009

akU di minggu ke4... (part 1)

akU balik dari umah pagi selasa... sampai bilik di kajai dalam pukul 6.45am... tq untuk iza yang bukak pintu untuk akU... sempatlah akU melelapkan mata yang maha berat itu dalam beberapa minit kerana hari tu akU ada kelas pukul 8.30am... walaupun kepala agak berat dan rasa nak termuntah akU tetap gagahkan diri untuk ke kelas maklumlah semalamnya akU dah ter*** kelas... tapi takper akU ade surat dr hospital... *tiba2 aku rasa gaya penulisan aku untuk entry ni sgt bosan... kan3???... xpe2 akU cuba cari mood lain jab lagi... eerrrmmmmm

lepas kelas akU pun menuju ke bilik UPU seperti kebiasaan yg akU lakukan sejak dua menjak ni... (eching2 gigih nak pi training... *betul ke akU gigih??? iissshh2... xmungkin2...) tapi apabila ku menjengah hanya mira ngan suhaimi jer yg berada disitu... rupa2nya training takder hari tu... (hampeh... tepuk kepala akU sebab dah melepaskan kawan2kU balik dulu... sblmnya akU jual mahal kat diorg yg aajakakU gi makan... samapai ila berkata "yerlah berdebat tu pun boleh kenyang"... apa lagi yang blh akU lakukan tatkala itu melainkan menunjukkan wajahkU yg tercomel kat mereka... sory my dear... huhuhuuuu)... akU berurusan seketika dgn mira pasal tugas2kU untuk debat PNC... waktu itu masuklah abang daus (seniorkU yang sedang berLI di miri, sarawak)... eerrrmmmm... seperti biasa akU hanya tersenyum memandang beliau... (perlu ke akU tulis scene ni... hahahhahahahaaaa)... selepas berapa ketika akU pun beredar dari bilik kesayangan kami semua warga akasia... kerana mereka yg berada dalam bilik tu semua nak kuar pergi melaghoooo...

akU pun meneruskan destinasi hari tu dengan menuju ke cafe pusan... di satu sudut tiba2........................... akU terlihat sinaran cahaya yang sungguh... pang... huhuhuuuu... action jer td tu... actlly akU ternampak rakan2kU di suatu sudut... maka dengan wajah cool akU menuju kearah mereka bertiga... dan kemudian... kami beredar ke PK untuk membawa ina yang mengalami kecederaan jari manis... (taw tak jari ina tu lama dah cedera waktu dia main soffball untuk masum... tapi dia tak nak gi PK... tapi bila kitorg ugut yg nanti kalo tak baik tangan tu susah waktu kahwin nanti... maklumlah jari manis... jari sarung cincin tu... hah baru kalang kabut... hahahhahaaa)

sampai kat PK ila pun nak wat pemeriksaan gak untuk dia nya mata yg problm tu... so akU jerlah yang sihat konon2nya time tu... agak lama jugaklah akU tunggu diorg... ina sah2 kena xray jari... ila pulak kena amik darah... akU... amik angin jerlah kat PK yang damai tu... he3... selepas pemeriksaan dilakukan upa2nya jari ina tu mengalami tulang retak dan keadaannya agak serius... so dr yg rawat dia suruh pegi hospital petang tu jugak... awalnya kena pegi HUKM tp ina mintak hospital yg lbh dekat... so kena refer hospital serdang... dekat ngan umah dia yg mmg kat tgh2 bandar serdang tu...

so kitorg pun plan kul 2.00 pm nak hantar ina trus ke hospital serdang... azli dgn penuh sifat kebapaan menawarkan diri untuk menghantar... (macamlah selama ni ader orang lain yang jadi driver bertauliah kitorang... hahahhaaaa... jangan marah yer pak cik nanti bertambah encem...) kitorg pun siap2lah balik bilik dulu... kul 2.00 baru nak gerak... dah naik kereta ni... tiba2 timbul satu isu... 'betul ke kita nak gi hospital terus ni???' coz waktu tu jam pun dah pukul 3.00 lbh sbb kitorg kena tunggu surat jaminan dari PK untuk dihantar ke hospital serdang... last2 kitorang mengambil keputusan muktamad dgn suara majoriti 3/4... kitorang semua akan pergi ke hospital jugak... tapi hospital... MINES... hahhahahaaaa... (hospital khas ni untuk merawat penyakit bosan dan boring kitorang.... hahhahaaa)...

sampai jer kat MINES kitorg pun terus menuju ke panggu wayang... dgn hari selasa yg tlh diiktiraf sbg ladies day maka kitorg pun membayar tiket dgn kadar yg lbh murah... rm7sahaja... tp azli... (adekah layak azli untuk menggunakan ladies day payment??? huhuhuuuuu... tidak.... tidak.... matriks kadlah penyelesaiannya... hahahhahahahaaaaa)...

filem "syurga cinta " menjadi pilihan... huh... meleleh air mata azli menonton lakonan watak am dgn shu... (eching2 perasan dia dgn solehahlah tu... udah2lah tu pak cik... hahahhhaaaaa)... akU keluar dengan senyuman tanda puas hati dgn perjalanan ceritatu... walau bagaimanapun maseh byk scene2 yg longgar dan boleh untu dibaiki... terutamanya dari segi plot dan kerasionalan cerita... akU kasih 3 3/4 bintang untuk filem ni... he3...

lepas tu kitorg pulang ke UKM tercinta selepas membuat plan untuk menjayakan misi penghantaran zarina ke hospitall...

P/s: akU pun tak faham kenapa akU membebal panjang2 sgt malam2 ni... akU dah ngantuk tahap gaban ni... so aku sambung entry yg panjang berjela ni esok yer... akU sekarang sedang menghadapi masalah tak boleh tido walaupon ngantuk dan pening dah sampai tahap cipan ni... huhuhuuuuuuuuu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan