Rabu, 10 Jun 2009

akU... seluru perjalanan sem2...

sem2... akU rasa sem yang akU takkan lupakan... dengan dimulakan dgn pendaftaran 25 unit... yang menyebabkan minggu2 yg akU lalui sgt padat dgn kelas... kelas tutorial lagi... (*entry tanpa fikiran nakal akU kiri... hormon tgh tak stabil...)

8 subjek yang setiap satunya memerlukan akU menyiapkan 3 xsignment yang dipecahkan pula dgn kertas keja dan pembntgn... kira2... semuanya 24+++ akU rasa... ader pulak xsgnment tambahan yg sememangnya tak patut ader... penat... memang sangat penat... sampai ader senior aku pernah cakap yg dia pun naik stress dgn status2 akU kat facebook pasal tuntutan mendesak untuk perjalanan xsignment akU... sebab waktu tu akU sbnrnya menjadi penggerak kepada cazmate akU... diorg paksa akU bg status camtu... senang nak meeting di facebook...

sem ni akU dan kawan2 byk berhadapan masalah dgn lecturer major... poning sangat... xsignment lambat bg... kuliah merapu... last2 lectrer tak sefahaman... lecturer luar yg tak faham prosidur UKM... cerewet lagi... kehendak macam2... yang susahnya saper???? errrmmmmmmmm

dengan kepadatan xsignment... akU jugak perlu untuk libatkan diri dgn aktiviti kolej... yang akhirnya akU mengalah... xmampu untuk teruskan keaktifan akU... ramai yg menegur... katanya ader ruang untuk menjd J####... sumpah akU tak sanngup... akU anggap bukan rezeki untuk akU duduk disitu...

sem2 jugak akU telah berjanji dan menanam azam pada diri untuk lebih komitmen pada debat... pergi training walaupun kadang2 rasa malas yg amat... tapi akU jadikan latihan debat ni macam kelas wajib... mesti pergi... walaupun lambat... maklumlah akU byk kelas malam sem ni... tp tak tawlah agenda ni akan diteruskan lagi sem depan... errrmmmmmmmmm...

kalo nak cakap pasal persahabatan... errmmm... sem yang akU rasa sgt gila... walaupun ramai yang konon2nya ngaku sahabat... tapi akU rasa cam sendiri... bila akU perlukan dahan untuk berpegang... dahan tu reput dan hampir menjatuhkan akU... tapi nasib baik akU dapat mencapai dahan yang hampir... yang mampu untuk menampung diri akU dari tersungkur... persahabatan tidak menuntut kesempurnan tapi cukup ianya mampu untuk memberi kekuatan kepada kita...

kalo citer pasal dugaan... ya Allah... hambamu ini memang insan yang lemah... akU bukan insan yg kuat mungkin... seawal bukak sem... along kesayangankU xcident... hancur kereta... alhamdulillah... abang akU mengalami kecederaan biasa... tapi ddklah wad 5-6 hari... sempat akU jaga along 4hari dihospital waktu tu... banyak sangat pengalaman sepanjang bermalam di seblh katil mereka2 yg sakit... pastu di pertengahannya... uda akU pulak masuk hospital... denggi... waktu tu akU memang tengah sangat sibuk... akU memang sangat tak sedap hati... sebagai adik zalim akU rasa jika tak balik menjenguk kakak yang akU sangat sayangi... menangis akU waktu tu... bygkan perjalanan 5 jam yg akU perlu lalui untuk sampai ke kluang... dihabiskan dgn beberapa jam di hospital dan kemudian duduk di rumah sekejab... akhirnya akU tiba kembali ke UKM dalam tempoh masa keseluruhannya... 18 jam... rekod akU kira... tapi cobaan paling besar... di akhir sem... mak akU pula masuk hospital... nasib baik akU kat rumah ketika itu... dan sampai kini pun akU maseh bimbangkan tahap kesihatan mak... mak adik taw mak kuat... mak kena lawan semua kesakitan tu... adik sayang sangat mak... sayang sangat2...

sem ni jugak menyaksikan duit ptptn yg tinggal dalam akaun berjumlah rm500... rm500 untuk satu sem... takyahlah akU cakap bagaiman akU menstabilkan ketebalan beg duit akU... ermmmm... gigih akU berjimat...

akU tulis semua ni sbnarnya untuk menilai kembali sem2 yang akU dah lalui... setelah dapat keputusan ni... ya... akU memang bersyukur... Alhamdulillah... tapi... errrmmmmmm

mak... abah... uda... angah... along... semua... maafkan adik... maaf sangat2... adik taw tak patut semua ni berlaku... memang salah adik...

p/s: waktu ni memang sangat perlu untuk peluk mak ngan abah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan