Ahad, 7 Jun 2009

akU di minggu ke4... (part 2)

sambungan...

sebenarnya waktu akU tulis entry untuk part 1 tu akU dalam kemamaian yang terlampau... habis terabur lintang pukang ayat akU... (alasan untuk mengcover kelemahan mengatur ayat dan tatabahasa... hahahahaaaaaa... kalo cikgu bm akU, cikgu nor aini seman baca ni sure di terkejut... maklumlah penerima anugerah bm terbaik spm sek tulis camni... huhuhuuuu... sorry2 terperasan kejab... rindu giler kat cikgu...)... tak kisahlah yang penting akU nak sambung entry ni...

malam tu akU akU tido dengan aman tanpa mempedulikan hasutan dan pembulian yang dilakukan oleh ila ngan ina... ader je yang diorang buat supaya akU bangun... (sory dear... dayah ngantuk tahap cipan... 2 malam tak tido tu... so haaabutlah untuk korang... hahhahahaaaa)

esoknya... kitorg teruskan perjuangan dengan misi nak hantar ina pegi hospital serdang... (ina2... nasib baik hospital serdang... kalo hospital tampoiii.... hahahhahaaaaaa... dahlah awak tu penaung kelab tampoii kita...)... dengan penuh semangat perjuangan kami memulakan perjalanan... tiba2... azli tnya kat ina..." hospital serdang tu katne???"... ina dengan konfiden mjawab..."ntah... ina tak taw"... dapat tak korg bayangkan anak jati serdang tak taw hospital serdang kat maner... ishhh3... time2 kalut2 nak cari jalan tu... tiba2... akU teringat sesuatu... "bukan ke hospital serdang tu kat jalan nak pi Putrajaya???"... semua diam... dan azli pun mengangguk dan berkata "ok... kita cuba"... (aaaiisss matilah akU kalo salah... aderlah can diorang nak kena kan akU balik... maklumlah selama ni akU memang byk beri info yang memang tepat salahnya tentang direction jalan... hahhahaaaaaa... nasiblah badan)... dan akhirnya dengan rasa syukur... (he3... ayat baik jab)... kitorang jumpa jugak hospital serdang yg indah nan besar itu... (kitorg dah senyum2 tgk kecuakan ina yang tak nak keluar dari kete... ishhh2... ganaz2 budak ni... takut jumpa dr upanya... huhuhuuuuuu... anak saper ni???)

setelah bertanya di kaunter depan arah klinik ortopedik... kitorg pun teruskan langkah... sampai jer depan klinik tu... (alamak... tepuk dahilah kitorang... punyalah ramai orang... xpe2... demi seorang kawan kitorg gagahkan jugak menunggu...)... sampailah tiba giliran ina... ina persis seorang serikandi melayu melangkah ke arah kaunter... setelah kitorang tengok dengan kepala terangguk2 dia dengar pegawai perubatan tu cakap... ina kembali ke arah kitorg dan berkata sesuatu yg agak memeranjatkan... "pegawai tu cakap rawatan ni cuma boleh dibuat lagi sebulan... sekarang tak leh"... eeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrmmm... cmtu pulak... kitorg sgt pelik... nilah yg di namakn birokrasi... tak paham betul... mungkin kes2 camni kalo nak tunggu masuk media dan pastu berlaku insiden2 yg lebih teruk cam tiba2... jari ina yg cuma retak tu patah terus... atau tiba2 jari tu terputus... baru2 sibuk2... lintang pukang nak wat rawatan tu rawatan ni... (akU memang agak bengang waktu tu... tapi sabor dayah... adat duniakan... tapi akU tak paham satu... akU pulak yang emosi semacam... xcaya tengok ayat yg akU tulis... hahhahahaaaaa... akU pun tak paham...)

dah camtu kitorg pun baliklah... terus hantar ina balik umah dia kat bandar serdang... taman putra budiman... eerrrmmmm... kat sini akU belajar lagi satu dunia... dunia rumah flat... (jangan salah anggap yer... niat akU memang baik... untuk berkongsi... eerrmmm)... suasana baru bagi akU... maklumlah umah akU umah taman... walaupun umah teres tapi mungkin lebih berstruktur dar rumah flat yang nampak sangat padat dan sesak... dan mungkin kepadatan itu menyebabkan masyarakat di situ jugak padat dengan sifat selak kain orang...(ooopppssssssssss... sory... terleser... tp itulah realiti sebnrnya... sampai ina takut giler nak ajak azli naik umah dia walaupun adik beradik dia ramai kat umah tu... so azli tunggu jerlah kat bawah tu yer... akU ngan ila sedap jer landing aman kat umah ina... he3)... akU sangat suka tengok adik bongsu ina... montel dan comel baru darjah 5... macam anak sedara akU... akU nak kongsi samething... akU agak tertarik dengan kemesraan yang dipamerkan family ina... unik sangat... diorang bermesra dengan cara yang ganaz dan leser... marah2... gaduh2... dah jadi perkara biasa... tapi benda nilah yg jadikan hubungan diorg sgt akrab... nice family...

setelah meninggalkan ina di rumahnya... kami bertiga meneruskan perjalanan ke UKM... dalam perjalanan tu ila cakap perut macam lapor... rasa nak makan pisang goreng... tapi xtawlah kenapa... sepanjang perjalanan balik tu kitorg tak jumpa pulak org jual pisang goreng yg ader cuma orang jual cakoi... cakoi pun cakoi lah ila kata... so azli pun berhentikan kete kat tepi jalan... akU agak xcited nak tengok apakah gerangannya kuih cakoi tu... lepas tinjau punya tinjau... upa2 nya... cakoi tu cakuey... lah sudah... ingatkan kuih berbentuk sfera ke bentuk lonjong 8 segi k... akU tak biasa sbnrnya... maklumlah kalo kat johor makan cakuey ni cecah sambal asam... tp kat sini kena layan dgn kaya... errrmmmm... telan jelah... huhuhuuuuuu

seperti biasa... azli akan tanya... korang nak gi mana2 lagi tak???... (he3... akU dengan ila yg maseh tinggi sifat malu tu... seperti biasa pun menjawab banda yg sama... 'suka hati awaklah, kitorg ikut jer'... huhuhuuuuuu)... dan seperti biasa sampai kesudahnya tiada kata putus yang akhirnya menghalakan tayar kete azli menuju pulang ke UKM... (hahahahahaaaa... padan muka...)...

*lupa nak bagi taw... hari tu dah masuk tiga hari suis kat poaras kitorg tu rosak... tak boleh digunakan... so dengan muka penuh musykil kitorg pun melanhkah balik ke bilik...(oooopppsss... tolong jangan suspen k... akU ngan ila jer k... azli balik bilik dia kat ibu zain tu ah... hahahahaaa... lainlah kalo azli pakai ayat2 cinta...)... setibanya dibilik perkara yg akU tuju ialah suis... (yeahhhhh... sudah berfungsi... sayang pak cik kajai... cekap... cepat dan... cerdas... dalam bertindak... apa tuh??? hahahahahahaaaa...???)...

kerana kepenatan kami tertido... dan bila sedar akhirnya malam tu kitorg kena menapak ke KTHO untuk mendapatkan sesuap nasi... huhuhuuuu... kerana cafe kajai dah tutup... *malam dia tak bukak...)... berakhirlah hari itu dengan kami mengadap nasi goreng KTHO yang sangat sedap...(melayu yg suka cakap ayat2 antonim... ermmmmm...)... saboor jerlah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan