Rabu, 15 Julai 2009

akU dan kegemparan di petang hari...

hari ni tanggal 15 mei 2009... akU mulakan hari akU dengan pagi yang sangat aman akU kira... menghadiri kelas kaedah penyelidikan komunikasi pada pukul 10.00 pagi... (*akU ngan ina terpacak tunggu pak cik kat bustop kajai dari pukul 9.30... sebab dia bagi warning kat kitorg jgn lambat... tapi akhirnya dia dengan ila datang pukul 10.10... huhuhuuuu... hebatkan kitorg... dr faridah senyum jer memandang waktu kami ber4 masuk... sorry dr... semua salah pakcik... hahahhahaaaaaaa)...

habis kelas pukul 12... akU ader perbincangan kumpulan untuk pembentangan media global selasa depan... (*nasib baik kelas BI batal... sayang pn rozmel... hahahahaaaa... baru 2x masuk kelas akU dah jatuh sayang kat lecturer yg sangat baik ni... camner???)... habis jer berbincang akU dan rakan2 meneruskan langkah ke cafe pusan yang sejak 2 menjak ni dibanjiri oleh manusia2 entah dari mana... huhuhuuuuu... (*seyesly nak makan pun seksa... 30 minit jer beratur untuk bayar kat kaunter... benda ni yang buat akU bertekad tak nak makan esok... eeerrmmm... boleh percaya k??? hahahhahaaaaaa)... waktu akU nak bayar makanan tiba2 akU perasan yang akU tak bawa dompet... alamak!!!... huhuhuuuu... nasib baik ila ada kat sebelah... kalo tak mana akU nak sorok muka yang comel ni...

sampai bilik... akU terus online... tgh2 khusyuk tulis entry tentang akU balik kampung dan sambutan hari lahir atuk wan... tiba2 akU teringat dompet akU... akU pun bukalah laci... xder... akU cari kat katil... xder... akU cari kat gerobok... xder... akU cari kat satu bilik... pun xder... huhuhuuuuuuuuuu... macam maner ni... down mek... puas akU cari... xnampak pun bayang dompet kesayangan akU tu... (*akU dah rasa tension gila... pening gila... dahlah semuanya ader kat dalam dompet... ic... kad bank... kad matrik... duit lagi... huhuhuuuuu... )... sedang akU dalam keadaan separuh sedar tu... he3... salah tu... sedar sepenuhnya tapi kepala akU yang tak sesedar seperti biasa... penat akU fikir kat mana dompet akU... tiba2 iza balik... apa lagi... teruslah akU mengadu kat iza... (*dengan 2 kepala yang ader... aku+iza... fikir2... ingat2... perjalanan malam semalam... dari gi keluar makan sampai balik lepak kat cafe... sehinggalah perjalanan balik ke bilik... tapi maseh tak dapat gak...)... pastu akU call ila ngan azli... debgan ditemani iza... akU gi naik cafe dan tnya kat abang cafe... tapi jawapannya... maseh hampa... huhuuhuhuuuuuu... mak tolong adik!!!... waktu tu akU cuma berserah jer... (*bayangkanlah dalam keadaan macam tu... akU hanya membayangkan keadaan akU kena gi buat report, gi buad ic baru, ngadap wisma aman kali ke 2, buat kad bank dan menyucok bank yang hanya tinggal sisa... sungguh ni yang akU fikir waku tu... )

sampai bilik pun akU maseh mencari dan berfikir... (*bak kata iza... muka tapir pun kalah dengan muka akU time tu... huhuhuuuuuu)... untuk menenangkan perasaan... akU melipat baju2 yang baru diangkat di ampaian... tiba2 hp aku berbunyi... pak cik talefon... akU taknak menaruh harapan sangat... tapi bila dia cakap "kalo azli jumpa nescafe ais satu"... waktu tu akU memang dah tak tahan sangat... mengalir jugak air mata ni... leganya ya Allah... akU bersyukur sangat... sebab kalo si pak cik dah cakap camtu dengan suara yang ceria... akU taw dah maksudnya apa...

jadinya sampailah akU publish entry ni... akU rasa telinga ni dah naik bengkak... semua orang bebel kat akU... dengan akak2 cafe sekali join... huhuhuuuuu... tapi akU taw diorang sayang kat akU... lagi2 iza rumate kesayangan akU tu... yerlah... ni bukan pertama kali berlaku... sampai iza tu dah tak larat rasanya nak bebel pasal kelalaian akU ni... (*iza memang sebijik abah akU... hahahhaaaaa... kalo akU carik barang tak jumpa kat umah tentu abah akU akan jalankan kerja rutin dia... huhuhuuuuu... ni tak cakap kat abah ni... kalo tak sure punyalah... sorry abah... he3)...

entahlah... bukannya akU tak atasi kelemahan akU yang satu ni... tapi maklumlah... segala2nya tak dirancang... dah takdirkan... (*sekadar membina alasan... he3... mati akU kalo iza baca ni... habis kena lipat2... gulung2..)... namun akU taw kejadian hari ni harus dijadikan iktibar... dan akU akan hargainya... insya Allah... doakan akU lebih cermat yer... amin...

p/s: hanya lafaz syukur yang mampukU ungkapkan... jangan lalai2 lagi k... hu3

Tiada ulasan:

Catat Ulasan