Isnin, 6 Julai 2009

akU di sini...

kalo ikutkan rasa hati... akU memang belum nak balik UKM... maklumlah waktu semua orang bercuti... akU menghadiri kelas untuk short sem, latihan debat dan juga kerja2 mmp... (*tak lupa jugak keje2 melaghooo yang terlalu aktif ketika itu... hahhahahaaaaaa)... akU sebenarnya dah rancang nak balik lambat sedikit... tapi kerana ada urusan yang perlu untuk dilunaskan maka akU kembali lebih awal... (*bukanlah awalpun... sama jer dgn hari orang lain daftar... tapi sbb akU plan balik lambat maka akU katakan awal... keputusan untuk balik tu pun akU ambik kira2 30 minit seblm akU bertolak balik... huhuhuuuuuuu)... lagi pun sebagai seorang pelajar akU harus terima hakikat yang itulah namanya pengorbanan... (*jadi baik tiba2... huhuhuuuu... tapi adik memang sayang sangat kat abah ngan mak... abah... mak... nanti adik balik lagi yer... jangan rindu2 adik yer...)

tiga hari di rumah... banyak yang akU dapat... 1. dapat makan... hahahhaaaaaaa... (*punyalah banyak makanan yang akU santap masa kat umah menyebabkan akU jadi pelawat no. 1 tandas lagi semalam... perut sebu semacam... dengan segala macam buah... bubur... entah apa lagi yang masuk...) 2. dapat peluk mak ngan abah... (*akibat tekanan yang agak berat sejak dua menjak ni... akU rasa penawar dan ketenangan hanya dapat akU rasai setelah dapat memeluk mak ngan abah... huhuhuuuuu... adik nak peluk lagi boleh???) 3. dapat hang out dengan kawan2 baik... (walaupun penat akU takkan lupa saat2 ni... mira... suzi... thanks untuk hari yang paling best... yang penting score akU masa main boling buat suzu panic... ahahahaaaaa... mak cik takut kalah...)4. dapat jumpa anak2 sedara akU yang comel cam ucu dia... hahahahaaaaaaaaaaa... ucu rindu sangat kat anak2 ucu... iman yang dah pandai jerit2... adib yang dah tak takut dengan orang lain... atim yang mangkin montel... geram betol tengok dia makan... ayim yang mangkin bijak dan bertambah lincah... icah yang makin manis... ajim yang makin rajin... dan anip yang sedang melalui proses kematangan yang memerlukan kesabaran... ucu rindu semua anak2 ucu... cayang semua... cium lima semua... he3... 5. dapat kongsi rasa dengan adik beradik akU... walaupon jumpa along ngan kak long kejab jer... tapi aku hargai sangat nasihat dan sokongan yang diorang bagi untuk akU... sama gak ngan andak ngan abang... uda ngan angah yang sentiasa ader untuk berkongsi aper jer dengan akU... untuk uda yang sanggup jadi driver untuk kitorang hari sab2 hari tu walaupon banyak keje... (adik taw uda tak sampai hati bagi adik enjoy sorang2kan??? hahahhhaaaaa)... terima kaseh kat angah yang sedaya upaya memenuhi selera merapu adik ni... (*tu pun banyak yang tak sempat ditunaikan... huhuhuuuuu... takper adik claim balik nanti... he3)... jab2... apa lagi yer yang akU dapat???

eerrrmmmm... terlalu banyak sebenarnya... tapi apa yang penting akU rasa 3hari dirumah... cukup untuk memberi akU satu ruang rasa yang menyedarkan akU banyak perkara... dan mampu untuk jadikan akU sebagai anak, adik, ibu saudar, rakan dan manusia yang lebih baik... kerana apa??? kerana akU dikelilingi oleh insan2 yang baik... insan2 yang terlalu sayang dan memberi sepenuh kepercayaan kepada akU... harapan dan kepercayaan yang terlalu tinggi itu kadang2 membuatkan akU takut... takut andai akU mengecewakan insan2 yang akU sayang... ya mereka insan2 ini tidak marah bila pointer akU jatuh sem 2... tapi akU taw mereka ader rasa takut dan kecewa... sungguh... akU tak dapat gambarkan apa yang akU rasa bila akU lihat wajah mak ngan abah masa berbicara pasal keputusan akU... akU sedih sangat... mak abah... maafkan adik... maafkan adik semua... nasihat yang diberi oleh semua akan akU jadikan panduan selepas ini... mereka ader menyatakan untuk akU kurangkan aktiviti luar dan debat... yang pasal aktiviti luar tu akU akui... (*akU memang kuat kuat melaghooo... sampai kering kontang pun gigih gak tengok wayanglah... bowlinglah... iisssshhhh3)... tapi debat... mungkin tidak... sebab itu bukan punca result akU jatuh... akU sangat2 pasti tentang itu... tapi susah untuk akU jelaskan pada mereka... so akU ader misi yang harus disempurnakan... mengembalikan sinar itu... insya Allah... akU akan usaha dan terus usaha...

p/s: akU hanya harap yang terbaik untuk sem ni... insya Allah... tapi akU perlu untuk berubah... dan banyak benda yang harus diselesaikan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan