Jumaat, 31 Julai 2009

akU dan demam...

setelah demam lbh dari 5 hari... dengan batuk yang teruk... akU dipaksa untuk ke klinik sekali lagi... huhuhuuuuu... akU ikut jerlah mana pak cik ngan ila bawak akU lps kelas semalam... (*akU penat dah rasanya kena marah semalam sebab pegi kelas... huhuhuuuuu... ni pun akU kena fikir nak pegi kelas tak pukul 2 nanti... awal2 ila dah bagi arahan ddk bilik diam2...)... akhirnya sampailah akU kat pusat perubatan Islam az-zahrah... eeerrrmmmmm... tiba2 akU rasa seram pulak tgk pusat perubatan ni... (*nasib baik duit PT dah masuk... huhuhuuuuuuu... kalo tak parahlah jugak...)...

ramainya orang sakit yang menunggu giliran... mudah-mudahan semuanya cepat sembuh dari kesakitan masing2... lagi2 yang baby dan kanak2... (*sayu sangat tgk kanak2 ni menahan sakit... bayangkan... kita yang dah dewasa ni pun rasa susahnya bila sakit...tapi teringat kalo sakit masa kecik2 dulu... abah mesti upah dengan buah tembikai susu ngan air bandung... pastu kalo sembuh cepat2... dapat makan KFC... sekarang... huhuhuuuuu...)... lama jugak akU menunggu untuk diperiksa...

sampai nama akU dipanggil... masuk jumpa doc dan ditanya sakit apa... akU pun buatlah laporan kat doc tu apa yang akU rasa sakit... lepas tu dia cek... dia srh ambik darah... alhamdulillah... akhirnya akU takder pape... doc takut kena denggi... bukan H1N1 k... sebab akU demam malam dan sakit2 badan... tapi lepas akU cakap telinga akU rasa sakit... dia cek dan cakap tu mungkin infection sebab demam... so dia srh akU buat rawatan cuci telinga...

rawatan cuci telinga ni memang simple... dia just sembur air dalam telinga... tapi... akU hampir nak pitam... pening sangat... sampai lepas buat rawatan tu akU kena rehat sekejab... akU jadi tak dengar dan berpusing rasa kepala ni...

bila dah ok sikit... baru akU dibenarkan balik... ambik ubat bagai... maka... bayaran yang dikenakan... RM 68.70... (*akU pun heran kenapa boleh ada sen2... takperlah...)...

akU balik dan merehatkan diri... perancangan untuk malam tu terpaksa di tangguhkan... (*nanti kita plan lain pegi tengok setem eh... sorry sangat2... huhuhuuuu)...

saat akU nak makan ubat... akU terpandang ayat yang tertulis di plastik ubat... sebuah hadis Qudsi: "bersabarlah dalam menghadapi penyakit... sesungguhnya penyakit itu penghapus dosa..."... rasa sayu dengan hadis ni... manusia selalu lupa dan leka... jadi di turunkan penyakit sebg ujian dan cubaan dari Allah untuk mengembalikan kealpaan umatnya... Alhamdulillah... sekurang2nya akU maseh diberi ruang untuk diingatkan dari kelekaan dunia ini... jadikan penyakit ini untuk kita lebih dekat dengan Allah SWT... amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan