Ahad, 31 Januari 2010

akU_GK

beberapa minggu ni hidup akU penuh dengan huruf G... dan tambahan huruf2 lain seperti K, P, M, G+ dan macam2 lagi... kalo boleh semuanya nak dipadankan dengan G yang satu itu... hahahaaaaaaaaaaaaa... mesti korang peningkan... oklah macam ni citernya...

kawan2 kelas akU gelar akU GK... "Gila Kuasa"... sebab apa??? entah akU pun tak taw... tapi cara mereka ungkapkan tu dalam bentuk gurauan yang maseh boleh akU terima... namun daripada satu aspek akU tak pandang ringan perkara ni... penilaian kepada dr sendr juga harus dibuat... betulkan???...

sebab tu orang selalu cakap untuk menilai dr sendr kita kena menerima penilaian daripada orang lain... thats yg akU buat... jadi setelah berfikir dan analisis... maka akU sedar kenapa akU mendapat gelaran tu... eerrmmmmmmm...

akU seorang yang suka berorganisasi dan biasa berorganisasi... mungkin kerana itu... akU jadi seorang yang agak dominan di kelas... banyak perkara akU yang handle... walaupon akU bukan ketuanya... kenapa??? cubalah fikirkan sendr... kalo ketua yg konon2nya layak dan mampu hanya pandai mengangkat dr tapi akhirnya semua benda akU juga yg buat... eerrmmmmmmmmmm... muka akU jugaklah yg kena stlekan semua masalah... nasiblah dayah... kalo benda tu baik pujian bukan untuk akU... tapi kalo benda tu ada masalah... batang hidung nilah orang cari dulu... huhuhuuuuuuuuuuuuuu... tapi akU tak kesah... bak kata kelaurga UPU akU... habut untuk semua orang... GK GK akU pun... untuk kebaikan semua orang...

sehinggalah jumaat lalu... ada seoarang hamba Allah ni cari pasal dgn akU... tak pasal2 dia sound akU dpn kawan2... dan cakap akU macam2... yup... nasib baiklah akU ni orangnya penyabar... hahhaaaaaaaaaaaaa... (saja nak angkat dr sendiri... maklumlah akU kan GK...)... akU malas nak gaduh... tapi seyes budak ni mmg cari pasal... dan tahap kebengangan akU berada di puncaknya... jadi penyelesaian dikala itu adalah akU hanya mengangkat kaki dr situasi tersebut... dan merana seorang dr... hahhaaaaaaaaaaa... (ayat...)... akU tunjuk perasaan kat orang lain dan menjadi pendiam 100%... terpegunlah semua orangkan... maklumlah selalunya akU bercakap 100%... hahhaaaaaaaaaaaa... baru korang rasa bila akU jadi pendiam... huhuhuuuuu... (selama ni semua tak nak percaya yang akU ni pendiam... hahahaaaaaaaaaa... masalahnya akU pun tak percaya... kecualilah kalo akU kat U**... sah2lah mulut akU terkunci...)...eerrmmmmmmmmm...

... yang mengejutkan akU... tadi tiba 2 amnusia ni masuk YM aku... hantar ayat permohonan maaf... sedar pun buat salah ngan akU kan... maka mulalah akU berbelah bagi... tapi yerlah kan... akU kan anak yang baik... ikut nasihat dan ajaran mak ngan abah yang selalu cakap tak baik ikutkan hati... jangan suka simpan dendam... maka akU pun eching2 buat ayat cover... "thats oklah... kita anggap takder apa2 berlaku... lagi pun kita sama2 tensionkan sekarang... kita lupakan ap2 yg terbuku..."... peerrgghhhhh... dah selamat... tak yah cover2 lagi... sebab sebaik mungkin akU nak baik dgn semua orang... jaga hati semua... tak nak gaduh2...

akU jenis yang tak kesah sebenarnya... kena hanjeng teruk2... kena kutuk k... maki k... ejek k... hina k... tipulah kalo akU cakap tak terasa k apa k kan... lagilah akU ni jenis yang sensitif... (maklumlah katanya anak bongsu kan??? hahahaaaaaaaaaaaa)... tapi akU bukan jenis yang mudah kecik hati... tapi ikut keadaan jugaklah kan... biasanya kalo orang nak bercerita pasal saiz fizikal akU... akU mmg tak kesah sangt... maklumlah akU dah berhadapan dgn keadaan ini dr akU kecik lagi... tapi kalo menyentuh isu2 yg akU rasa tak patut... contohnya... eerrmmmmmmm... susah nak cakap... tapi lbh kpd kreadibiliti kot... sebab akU jns yg pntgkan kriteria itu sbnrnya... macam baru2 ni... apabila akU rasa orang memperkatakan tentang usaha akU... walaupon nampak akU senyum... tapi hati menangis yer... nasib baiklah akU ni jns yang tak cepat tunjukkan perasaan... cover tu penting... maka ketika itu walaupon dalam mood percutiaan... tapi aku tak rasa apa2 pun... nothing... huhuhuuuuuuuuuuuuu...

dahlah... yang pasti akU taw... apa pun yang akU buat adalah untuk kepentingan bersama... so... habut jer untuk semua... karang apa2 pun korang cari akU jugakkan... yang rancang apa2 semua akU... time tiba kat akU... saper yang nak rancang??? huhuhuuuuuuuuuuuuuu...

dah penat akU membebel... hahaaaaaaaaaaaaaaaaa... tido time...


p/s: sentiasa cuba ikhlaskan hati untuk semua yang dilakukan... tapi sebagai manusia ada masanya kita nak juga rasa sedikit drpada apa yg kita beri... betul tak???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan